Met een beeldgesprek is het nu mogelijk om direct de verantwoordelijke manager in het echt in beeld te krijgen en een gesprek te voeren. Ideaal voor een vrijblijvende kennismaking of voor bestaande klanten. Met een beeldgesprek is er sprake van verbeterde communicatie in vergelijking met het traditionele telefoongesprek doordat de focus ligt op persoonlijke communicatie, aandacht en vertrouwen.
Chatten, mailen en berichtjes posten via internet bestaat alleen maar uit verbale communicatie. Hierdoor mist men alle non-verbale aspecten van het gesprek. De communicatie is onvolledig. De interactie waarbij men elkaar kan zien en dus beter de reactie van de ander kunt interpreteren geeft een beter gevoel en helpt de klantbeleving van de dienstverlening.
Door gebruik te maken van moderne systeemsoftware en verregaande automatisering, is het voor iedere klant van Blokvast VvE Diensten al mogelijk gemaakt om de administratie transparanter én actueler te krijgen. Via de mogelijkheden van videoconferencing en beeldtelefonie wordt deze aanpak verder uitgebreid. Het sluit naadloos aan op de behoeften om zaken sneller en beter te kunnen regelen op eigen tijd en gelegenheid.